– Vi har jobbet hardt for å oppnå en betydelig forbedring av servicekapasiteten vår, og det gir Tesla-eiere over hele landet en bedre kundeopplevelse, lover Dag Rune Rensmoen, regionsjef for service i Norge til Dagens Næringsliv.
Dette skjer etter at Tesla fikk massiv kritikk for lav kapasitet og lang ventetid på verkstedene i fjor sommer. Per i dag har Tesla 13 servicesentre i Norge. I løpet av 2018 har de ansatt over 360 nye teknikere på serviceteamet. Dette er en dobling av antall ansatte på bare ett år.
Samtidig er det nå 30 000 Tesla’er registrert i det norsk markedet, og det forventes langt flere når utrulling av folke-Tesla’en Model 3 begynner leveringene i mars.
– Vårt fokus er det samme som det alltid har vært. Vi leverer elektriske familiebiler til nordmenn over hele landet, og gjør alt vi kan for å sørge for at det er en god opplevelse å eie bilene våre, sier kommunikasjonssjef i Tesla, Even Sandvold Roland, til fagbladet Motor.
Tesla er i gang med å sette opp nye servicesentre i Åsane utenfor Bergen og Sarpsborg i Østfold.
