For litt over en måned siden gjenåpnet Opel salget av Opel Ampera-e i Norge, fordi de hadde fått mellom 1500 og 2000 Ampera-e som vil være klare for levering i 2019, de første allerede i september.
– Vi er svært tilfreds med å kunne gjenåpne salget av Opel Ampera-e, og selvsagt over å kunne levere biler allerede i år, sa merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen AS, Johnny Danielsen, den gangen.
Nå viser det seg at prislappen på 399 000 var altfor høy, melder bransjenettstedet bilnytt.
– For å bli kvitt bilene er det bare én mulighet for importøren, prisene må ned, sier en anonym Opel-forhandler til nettstedet.
Det er fortsatt uklart hvor mye prisen skal skrus ned, men konkurransen i dette prissegmentet er knallhardt i disse dager med Tesla Model 3, Hyundai Kona, Kia e-Niro og nye Nissan Leaf. I tillegg kommer alle mulighetene til å bestille elbiler til lik pris og med omtrent samme rekkevidde som leveres de neste årene.
Når Opel Ampera-e ble introdusert i 2016 hadde den en prislapp på 289 000,- og med en rekkevidde på
på 423 kilometer i den realistiske WLTP-standarden, så ble den raskt en favoritt blant nordmenn som ville ha et rimeligere alternativ til Tesla. Den gang ble elbilen så pupulær at Opel etter hvert måtte stenge salget, på grunn av for stor etterspørsel.
