Etter annonseringen av at den første Polestar Space vil åpnes i Oslo senere i 2019, annonserer Polestar nå planer om å åpne ytterligere tre Polestar Spaces for å øke merkets dekning i 2020, skriver Volvo i en pressemelding.

Polestar har valgt at merket også skal etableres i Stavanger, Bergen og Trondheim og representeres av henholdsvis Kverneland Bil, Frydenbø og Nardo Bil. Polestar Space i Oslo kommer Polestar til å drifte selv.

– Med disse viktige partnerne og med gode tall for forhåndsbestillinger av Polestar 2 i Norge, kan vi nå ta Polestar til neste fase i dette viktige elbilmarkedet, sier Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer for Polestar.

Polestars strategi er å åpne Polestar Space i sentrum av viktige storbyer, hovedsakelig plassert i nærheten av andre innovative merkevarer.

I motsetning til tradisjonelle bilforhandlere vil Polestar Space, merkets showroom, være et miljø der kundene får en mer fysisk og interaktiv opplevelse med merkevaren. De fire Polestar Space-lokalene i Norge vil være stedet kundene kan oppleve merket fysisk, mens selve kjøpsprosessen gjøres gjennom spesialtilpassede digitale løsninger.

– De tre sterke partnerne vi nå har i det norske markedet er begeistret over å være del av Polestars reise, og gir oss den solide basen vi trenger for å realisere Polestar sine planer, sier Ingenlath.

Siden Volvo Cars eier 50 % av Polestar, vil det elektriske ytelsesmerket utnytte Volvos serviceanlegg i Norge for å tilby service og tjenester av høyeste kvalitet.

Volvo har et meget godt utviklet servicenettverket i Norge, noe som gjør at Polestars kunder over hele landet vil bli tatt godt vare på.

Polestars problemfrie tilbud for henting og levering vil forsikre at Polestars kunder aldri selv må levere bilene sine til service, og kan fullstendig unngå denne tidskrevende oppgaven. Det velutviklede servicenettverket til Volvo i Norge gjør at Polestar-kunder over hele landet vil bli tatt godt vare på.