På sine egne nettsider har Polestar oppdatert med informasjon om pris på elbilen fra kr. 469.000 og første levering fra mai 2020.
Meld deg på elbilnyheter.no sitt nyhetsbrev for ukas beste saker
Det er ikke lenge siden at Volvos elbilmerke Polestar 2 slapp nyheten om at Norge blir ett av de to prioriterte landene for elbilen og avslørte produksjonsstart for elbilen fra tidlig 2020 i Kina. Nå har de på sine egne nettsider oppdatert med pris og levertingstid, når du skal bestille elbilen.

Rekkevidde på 500 km
Polestar 2, elbil-produsenten som er eid av Volvo, skal produsere den første elbilen som konkurrerer direkte med Tesla Model 3. Med en offisiell rekkevidde på 500 kilometer, etter den nye og strengere WLTP-målemetoden, firehjulstrekk, 408 hestekrefter og 0-100 km/t på under 5 sekunder, så skal denne gi Tesla en hardere kamp om kundene.
Omtrent samme størrelse som Tesla Model 3
Bilen har to elektriske motorer og 78 kWh batterikapasitet. Ladeeffekten ligger på 150 kW, som er det samme som Jaguar I-PACE og Model 3 ligger på. I størrelse er den svært sammenligbar med Tesla Model 3 med sine 4607 millimeter lang, 1478 millimeter høy og 1800 millimeter bred, med en hjulbase på 2735 millimeter. Det gjør den drøye åtte centimeter kortere og litt smalere enn en Tesla Model 3. Til gjengjeld sitter du litt høyere i Polestar 2 enn i Tesla’en.
Satser stort i Norge
Etter annonseringen av at den første Polestar Space vil åpnes i Oslo senere i 2019, så har Polestar nå planer om å åpne ytterligere tre Polestar Spaces for å øke merkets dekning i 2020,
Polestar har valgt at merket også skal etableres i Stavanger, Bergen og Trondheim og representeres av henholdsvis Kverneland Bil, Frydenbø og Nardo Bil. Polestar Space i Oslo kommer Polestar til å drifte selv.

– Med disse viktige partnerne og med gode tall for forhåndsbestillinger av Polestar 2 i Norge, kan vi nå ta Polestar til neste fase i dette viktige elbilmarkedet, sier Thomas Ingenlath, Chief Executive Officer for Polestar.
Kan kun kjøpes på nett
I motsetning til tradisjonelle bilforhandlere vil Polestar Space, merkets showroom, være et miljø der kundene får en mer fysisk og interaktiv opplevelse med merkevaren. De fire Polestar Space-lokalene i Norge vil være stedet kundene kan oppleve merket fysisk, mens selve kjøpsprosessen gjøres gjennom spesialtilpassede digitale løsninger.
Foto: Polestar
