Vi har fått rekordmange kommentarer om Teslas cybertruck, og meningene om designet spriker mye blant våre lesere.
Meld deg på elbilnyheter.no sitt nyhetsbrev for ukas beste saker
Etter lanseringen av Teslas siste elbil, gikk Twitter berserk. Elbilnyheter.no har heller aldri opplevd et lignende engasjement, og akkurat i skrivende stund har vi nesten 80 kommentarer. Det er ny rekord for vårt nettsted på Facebook.
Stort sprik i meningene
Det har nok aldri før vært så mange delte meninger etter lanseringen av en elbil, og det har også vårt kommentarfelt fått merke. Alt tyder på at Teslas cybertruck har delt det norske folk. Her er noen av reaksjonene fra leserne på vår side.
Noen lesere syntes designet var vakkert:
» Helt rå! God enkel og industriell design må vokse på de fleste!»
Andre var uenig:
«Hr. Musk har nok spart noen dollars på å legge ned designkontoret!»
En del lesere brukte tiden til å la designet synke litt inn:
«Faktisk syntes jeg den var dritstygg og trudde det var en vits🤢 MEN – av en eller annen grunn vokser den faktisk på meg…merkelig nok. Specsa er jo sinnsyke. Litt justering av karrosseriet så kan det bli feit som faen!»
Andre kommer nok aldri til å bli overbevist
«Trudd d va en vits».
Enorme ytelser
Selv om designet har skapt splid, så er det liten tvil om at ytelsen til elbilen har skapt begeistring. Den billigste utgaven får du fra kr 370.000 kroner. Den får du med bakhjulsdrift, 400 km i rekkevidde, gjør unna 0-100 km/t på 6,5 sekunder og tauer opptil 3,1 tonn.
Ønsker du firhjulstrekk, må du ut med 460.000 eller 640.000, avhengig av hvor lang rekkevidde du ønsker. Den billigste får du med 482 km og den dyreste får opptil 800 km i rekkevidde.
De to dyreste utgavene kan taue henholdsvis 4,5 tonn og 6,3 tonn. Samtidig fikser de sprinten fra 0-100 km/t på 4,5 og 2,9 sekunder. Toppfarten for de tre versjonene er 177 km/t, 193 km/t og 209 km/t.
Ladeeffekten blir på 250 kW for alle tre.
