ID.3, bilen som viser Volkswagens vei inn i den elektriske fremtiden, ble utpekt som «Best of Best» i to kategorier.
Meld deg på elbilnyheter.no sitt nyhetsbrev for ukas beste saker
«Automotive Brand Contest» er den eneste uavhengige, internasjonale designkonkurransen for bilmerker. ID.3 fikk tittelen «Best of Best» i kategoriene «Exterior Volume Brand» og «Interior Volume Brand».
Uttrykksfull
Juryens offisielle begrunnelse lyder:
«ID.3 er uttrykksfull, med en svøpende, men samtidig stram linjeføring – med et interiør og eksteriør som støpt i ett stykke. ID.3 overbeviser med en moderne tolkning av Volkswagens typiske designspråk. Dette er en lenge etterlengtet ung Volkswagen, med det nødvendige mot til å sette i gang en ny bevegelse».

Volkswagens sjefsdesigner, Klaus Bischoff, forklarer:
– ID.3 er for oss et opptakten til en ny æra for mobilitet. Samtidig er dette startskuddet for designets digitale tidsalder, der vi bruker virtuelle og teamoverskridende arbeidsmåter for å skape den aller beste brukeropplevelsen. Anerkjennelsen fra juryen viser at vi er på riktig vei.

Startet i 2011
«Automotive Brand Contest» ble startet i 2011 av German Design Council (Rat für Formgebung), en stiftelse som ble initiert av den tyske Bundestag i 1953. Her premieres fremragende produkt- og kommunikasjonsdesign, og det settes søkelys på betydningen av merkevarebygging og merkevaredesign i bilbransjen. Juryen er satt sammen av representanter fra medier, design, arkitektur, industri og høyskoler. Den offisielle prisutdelingen i Frankfurt er planlagt gjennomført i høst.
Foto: Volkswagen
