I dag, 25. oktober, feirer Polestars første europeiske Space i Oslo ett år og mer enn 54.000 besøkende.
Meld deg på elbilnyheter.no sitt nyhetsbrev for ukas beste saker
Skal være der kundene er
For ett år siden åpnet et nytt retail-konsept i Oslos mest populære og luksuriøse shoppingstrøk. Blant high-end internasjonale og norske designerbutikker åpnet Polestar sitt første europeiske Space.
– I begynnelsen var det mange som stusset på lokasjonen, for man må vanligvis ut av byen når man skal se på bil. Men det er en viktig del av hvem Polestar er; vi skal være der kundene er. Det skal være enkelt og lavterskel å komme på besøk til oss, sier Asif Rana, Space Manager i Oslo.

Tenker nytt
Polestar Space gir rom for alle som ønsker å besøke og lære mer om merkevaren. Bilmerkets retail-konsept er langt fra hva man forventer fra en tradisjonell bilforhandler. Bilene selges ikke fra Space, ansatte drives ikke av provisjon og selve kjøpet gjør du heldigitalt hjemme, på hytten eller hvor enn du måtte være.
– Målet med et Polestar Space er å kunne gi kunden en opplevelse av hvem vi er som merkevare, og det mener vi kun kan gjøres ved å fjerne kjøpepresset man ofte opplever hos bilforhandlere. Space er kuratert som et museum, hvor hensikten er å kunne føle, oppleve og lære. Tilbakemeldingene vi får på konseptet et utelukkende positive, sier Rana.
54.000 besøkende
Polestar Space har fått en enorm velkomst i den elbil-glade byen Oslo, og kan telle 54.000 besøkende i løpet av det første året. Til tross for et annerledes år er Space Manager Asif svært fornøyd.
– Det har vært et fantastisk og travelt år med mange nysgjerrige besøkende. Det er klart det har vært utfordrende for oss, akkurat som for alle andre. Da situasjonen var som verst, klarte vi å snu oss raskt om og gjorde opplevelsen kunder vanligvis får på Space om til en digital opplevelse, sier Rana.
